Ahad, Februari 21, 2010

Biografi Dr Aidh Abdullah Al-Qarni

Ahmad Ibn Fallah
RM20.00
Al-Hidayah Publishers

"Syeikh Al-Qarni merupakan sosok yang luar biasa. Ini bukan basa-basi atau hiperbola atau memberikan sesuatu yang tidak sesuai dengan kemampuan dan ukurannya. Sungguh, inilah kenyataannya. Ia bukan orang biasa. Kehadirannya, ceramahnya, penampilannya dalam kesungguhan mahupun senda guraunya memenuhi pendengaran dan pandangan manusia. Orang mengingatnya dengan rasa cinta yang dalam, mereka menggemari ceramahnya dan menunggu penampilannya di layar kaca serta merindukan khabarnya."
- Dr Muhammad Khalid

"Syeikh Al-Qarni bukanlah seorang yang kaku, tradisional, kuno, atau menjemukan, malah ia telah menghancurkan pagar-pagar kekakuan dan melepaskan rantai-rantai tradisi serta melepaskan belenggu-belenggu yang mengikat leper-leper para khatib. ia telah menjadi sekolah percontohan dan teladan yang harus diikuti. Ia menghiasi kaset-kaset Islami bagi orang banyak. Ia dicintai oleh pembesar dan dekat dihati umat."
- Dr Nasir Masfar az-Zahroni

Bila membaca biografi ulama ini, ianya benar-benar memberi keinsafan kepada kita untuk lebih mencontohi sikap,cara hidup, rutin harian dan semangat beliau.

Beli di:
http://www.hidayah.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan